Min lilla gubbe

Det  har väl inte undgått någon att Mio är lite lill-gammal och jag måste börja skriv ner allt roligt han säger. Man får sig ett gapskratt var och varannan dag.

Häromdagen frågade jag honom om han trodde att jag skulle få något paket av pappa när jag fyller år. Då svarade han "Det får vi hoppas" :-) Haha, han vet vad som behövs för att bevara familjefriden.

Igår tjatade han om att han ville gunga. Tillslut gav jag med mig och lyfte upp honom i gungan. Då gungade han typ en minut innan han tittade upp och sa "Jag vill gå in nu. Jag börjar tröttna på det här" :-)

I morse uppfostrade han syrran lite. Hon satt i matstolen och slängde skallran i golvet och då tittade han på henne och sa bestämt "Sluta Bonnie. Det blir märken på golvet! " Bra där Mio! Han tar för övrigt väldigt bra hand om Bonnie just nu. Så fort hon gnyr till och är lite ledsen så ropar han "jag hämtar leksaker" och far iväg som ett jehu! Sen gör han allt för att hon ska bli glad igen :-) Om jag sätter henne på golvet springer han automatiskt iväg och hämtar kuddar och lägger runt henne utifall hon tippar. Den mesta delen av tiden är han en jättesnäll storebror. Han har dock en förmåga att inte vilja dela med sig av leksakerna just nu så det händer lite titt som tätt att han rycker ifrån henne saker. Som tur är så är han så smart att han ger henne e ersättningslelsak på en gång så hon inte blir ledsen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0