Bonnie 9 månader!

Nu är det verkligen dags för en statusuppdatering när lillan fyllt nio månader och lilleman 2 år och nio månader :-)
Vi börjar med Bonnie bus :-)
 
 
 
 
Det här är kul! : Stå, gå och klättra! Helst hela tiden! Det här med krypning var roligt ett par dagar högst sen började det här med att stå. Hon reser sig mot allt hela tiden, helst mot mamma. Ställer jag mig och försöker diska så kryper hon upp bakom mig och reser sig mot mina bakben :-) Hon är en riktig mammagris (jepp, hon också) och vill gärna hänga efter mig hela tiden. Hon står själv en längre stund nu och kan gå typ en meter. Hon har lite för bråttom och blir lite framtung. Tack och lov, hon får gärna vänta lite till med att knata runt. Min lilla bebis. Trappan har hon upptäckt och kan krypa upp själv när vi går bakom och passar. Pust. Trappskydd i hallen är på g.
 
Sång och musik är också roligt och hon gillar att dansa :-)
 
Det här är mindre kul... : Ligga på skötbordet och klä på sig är en pina för det mesta! Blöjor får liksom bytas i farten :-)
 
Tugget: Bonnie är inte så högludd av sig utan viskar nästan när hon pratar och har inte en massa höga ljud för sig (förutom när hon är arg då....). Hon kan säga mamma, pappa, titta, dä (där) och hej
 
Rutiner: Bonnsan käkar vanlig mat nu och ammar nån gång under dagen samt nattetid. Hon vill gärna äta något själv med händerna samtidigt som man matar henne. Hon är inte kräsen än så länge men heller inte lika förtjust som brorsan var i den här åldern. Hon äter bra men man får lirka lite. Välling är dock jättegott och grönsaker som ärtor och majs :-)
Dagsömnen har funkat jättebra, hon gillar sin vagn och att sova ute, men nattsömnen är fortfarande inget vidare.
 
 
Överlag så är lillan en glad liten skrutta som gillar när det händer saker och när någon pratar med henne! Hon är aldrig så nöjd som när vi är på kalas eller så. Det ska vara lite action ;-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0