Sjuk igen :-(

Lillpyret är sjuk igen :-( Den här gången är den någon form av magsjuka. Han sov så fint fram till fyra imorse och sen hörde jag till och från att han hostade och hulkade, precis som han hade slem som han ville kräkas upp. Han somnade dock om hela tiden så jag hann aldrig ta upp honom. Sedan vaknade han inte förrän halv nio. Då verkade han pigg och vi gosade i min säng. Efter ett tag så så han lite bedrövad ut och när jag lyfte upp honom så bara hängde han över axeln och började hulka. Det kom inget men jag fick lov att lägga ner honom igen. Efter typ 5 minuter så tittade han upp och verkade pigg igen! Vi steg upp, Mio åt välling och jag åt frukost, och sen lekte vi en kort stund på golvet.

Sen kom vällingen upp igen i två omgångar. Hann bara byta kläder däremellan. Han kryade på sig igen och lekte en kort stund men sedan blev han trött och sov ett par timmar till. När han vaknade åt han gröt och fick behålla den som tur var. Han orkade dock inte vara vaken så länge och ville att jag skulle vara kvar i rummet när han skulle sova. Jag la mig i min säng och sjöng för honom och sövde även mig själv :-) Vi sov ett par timmar! Han åt gröt till mddag och fick behålla den med. Kvällsvällingen gick det sämre med, han hade förståeligt nog ingen aptit.  Tempade honom och konstaterade att han har feber. Stackars plutten, hoppas så att han mår bra igen i morgon (och att vi övriga klarar oss från magsjuka )!




Klistar in en bild som är tagen för någon vecka sedan hemma hos mormor och morfar :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0