Första påsken och kalas!

Första påsken för Mio :-) På långfredagen var vi i Stråsjö hos gammelfarmor Astrid. Jag vågade mig inte på att ta med pyret ut på isen och angla så vi hade utflykt på gårdsplanen! Viktor var också med (så jag kunde skylla på att vi gjorde det för hans skull ;-) Vi grillade korv och hade det mysigt. Mio sov gott i vagnen. På eftermiddagen gick årets första grillning av stapeln. Mio fick äran att ligga på köksbordet och få allas uppmärksamhet, där trivdes han som fisken i vattnet! Gammelfarmor hängde en kula i kökslampan som var mycket intressant!

På kvällen fick vi idén att det var dags att byta vaggan mot spjälsängen.. ingen vidare bra idé enligt pyret. Vi provade två nätter innan vaggan byttes tillbaka igår kväll :-) Dels var sängmobilen och allt nytt runtomkring så intressant (i vaggan ser man ju bara vita väggar..) dels så går det ju inte att vagga spjälsängen när pyret vill ha hjälp att somna om efter amning.. Slutsatsen av detta är att vi måste köpa gungfötter till spjälsängen. Det är inte alltid man måste gunga honom på natten men det är en bra hjälp de gånger då han inte är jättetrött! I natt sov han så gott i sin kära vagga i alla fall och även föräldrarna fick chans att sova ordentligt :-)

På påskafton var vi på Hammarn och åt mat. På påskdagen var vi på Eriks dop här i Ljusdal. Mycket trevligt! Mio var så duktig och sov i kyrkan och sen var han glad och pigg under fikat! Kul att se Erik vaken en gång, han sover ju oftast när jag och Emma umgås under promenaderna!

Idag har vi haft tremånaderskalas! Mormor, morfar och moster var här och åt chokladtårta och myste med Mio. Tänk att han redan är tre månader, fantastiskt! Jag hoppas att magen blir bättre nu (sägs att det ofta blir bättre vid den åldern).

Det blir ovant med vardag imorgon då Palle jobbar. För mig och Mio är det ju Lördag hela veckan ;-) Dock är det dags för Mios första vaccination i morgon..något som vi inte ser fram emot! Fy!


Här kommer lite blandade kort från veckan:



Min nybadade lilla påskkärring



Såhär glad blir man av att få ligga på gammelfarmors köksbord och leka :-)





Nya sängen.. mycket faccinerande..dock inte så sovvänlig :-)



Mio, tre månader, väntar på tårtan i mormors famn...

Kommentarer
Postat av: Jessica

Såg precis att vi har likadana sängar till grabbarna :-)

2010-04-09 @ 22:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0