Statusrapport

Fortsatt dålig uppdatering som i mångt och mycket beror på brist på nytagna bilder. Skärpning!! Dagarna bara försvinner. Min käre far skickade dock över denna bild på en förvånad Mio med rufsigt hår efter en skön sovning i vagnen :-)



Namn: Mio, Pyret, lill-Steve, Älsklingen, skatten, pruttis.... listan kan göras lååång!!
Ålder: 10 månader och 11 dagar
Bor: I mitt nya på Hammarn  där även mamma och pappa camperar än så länge i väntan på sitt sovrum. Jag överväger dock att flytta med dem ett tag sen eftersom mitt rum ska renoveras.

Det här gillar jag just nu: Jag älskar att gå omkring och upptäcka saker. Jag kan gå ganska bra själv (tog bland annat och gick över hela köket från pappa till mamma häromdagen) men jag är lite rädd för att släppa fortfarande. Jag håller gärna mamma i fingret :-) Jag får lätt lite bråttom och då blir det lite smällar, det är tufft att vara liten ska ni veta! Mamma säger att det är tufft att vara mamma också när jag stapplar på. Hon påstår att hon blir gråhårig i förtid!

Jag gillar att göra höga ljud och prova nya läten. Detta uppskattas inte av min kompis Eric som ofta börjar gråta när vi leker. Jag som är sååå snäll!! Jag är särskilt intresserad av lampor och klockor. Jag upphör aldrig att förvånas över hur fina lampor vi har här hemma! :-) Jag tycker om att prata på och diskutera. Än så länge förstår inte mamma och pappa allt jag säger men de verkar fatta när jag säger mamma, pappa, lampa (pa), "titta där!, namnam, ajaj och mumme (som mormor kallas).

Jag gillar att bestämma och har en vilja av stål. Mormor påstår att jag är lika envis som min mor :-)

Bada är också roligt, jag gillar mitt nya badkar skarpt! Jag tycker om att träffa nya människor och hälsa på hos andra.

Jag gillar att kramas och pussas och busa med mina nära och kära - när jag tänker efter så är nog det det bästa av allt!

Jag gillar inte: Mitt skötbord längre (bara ibland när jag är pigg och glad), det är för beeeebisar ju! Dessutom kan man dö av ryggläge för länge har jag hört! Borsta tänderna är inte heller superkul, tur att tandkrämen är så god! Klä på sig en massa vinterkläder är inte heller så där överdrivet roligt... Den som tycker det måste vara galen!

Dagens visdomsord: Akta dig för att pussas med äldre tjejer - de kan bitas! Jag blev så glad när en tjej som är några månader äldre än mig ville pussas idag på kyrkis. Döm om min förvåning när hon helt plötsligt bet mig i läppen!!! Det var tur att mamma fanns där och räddade mig. Det gjorde ju ooont!!



Kommentarer
Postat av: Emmy



Ha ha våra killar är VÄLDIGT lika!!! Fast min går inte än...tack gode gud, är gråhårig nog som det är:)

2010-11-17 @ 08:42:45
URL: http://artanimagen.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Emmy - hade verkligen varit roligt att sammanföra dom :-) Liiite långt att åka bara!

2010-11-17 @ 19:39:57
URL: http://pyretmio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0