Städa, det är grejer det!

Obs! Mios åsikt, inte min :-)
Liten har fått en egen dammsugare sen sist och glädje är stor över detta!!!


Man städar bäst i pyjamas :-)





Mio har haft en liten jobbig period nu med en dum förkylning, feber samt tandsprickning. Han har varit och är mammigare än någonsin. När jag är hemma så är det jag som gäller. Detta innefattar även nätter om han vaknar till. Går Palle dit så blir det skrik men går jag dit så blir han lugn och somnar om. Lite jobbigt med tanke på att jag ska upp och jobba men men.. Samma sak på morgonen. Det är mamma som ska lyfta upp honom och inte pappa.  Det är mycket svårt att motstå en liten go Mio som ropar på mamma så det är svårt att stanna i sängen och låta pappa stiga upp. En nyvaken liten Mio är mer än gosigt :-)

Mio har mer eller mindre lagt av med mat och bara ätit välling länge nu. Idag slog han dock på stort och käkade typ 6 köttbullar och massor med makaroner. Nu håller vi tummarna för att det håller på att vända!!!

Städa är fortfarande det roligaste av allt. Ikväll kom han även på att det är roligt att springa runt när man är utan blöja! Det går ju så mycket smidigare då och han fick upp farten rejält! Nu längtar vi efter våren och att kunna springa omkring ute och leka. Det blir tråkigt att bara vara hemma och inne hela dagarna. Nu räcker det med feber och förkylningar tack!

Mio har även fastnat ordentligt för Alfons Åberg. Han har inte tittat på film direkt förut men han fick göra det när han var sjuk för att sitta stilla och ta det lugnt en stund. Kärlek vid första ögonkastet, han älskar Alfons!!

Igår for Mio på näsan, vilket resulterade i blodbad :( Tur att farfar var på besök så Mio snabbt blev glad igen :-)


Farfars traktor är också något som fascinerar Mio varje dag! Han står gärna och tittar på den genom fönstret och han har även fått provsitta den. Spännande! I vår blir det nog en liten åktur :-)

Kommentarer
Postat av: Emmy- Mamma till Jack och Link



Ja städmaniiin var kommer den ifrån liksom :) Och jag håller tummarna för att han får vara frisk och att han fortsätter tugga köttbullar :)



Och han verkar vara en hårding som flinar trots den vurpan :D

2011-03-23 @ 20:36:42
URL: http://artanimagen.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

Så klart han också vill städa

2011-03-23 @ 21:34:03
URL: http://saratilling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0