Sjuka barn

Stackars Mio och Bonnie har dragit på sig en elak förkylning. Mio insjuknade i torsdags och hade hög feber ända tills igår och har inte velat äta. Vi har verkligen lockat med allt (jepp, till och med glass och saft istället för mat... men förgäves) Idag har det äntligen vänt men den hemska hostan hänger kvar. Stackars liten. Bonnie kunde  inte undgå smittan så hon är också täppt och har hosta. Läskigt med hosta hos små barn som inte kan harkla sig. Det har med andra ord varit väldigt intensiva dagar här hemma. Mio vill helst bara bäras när han är sjuk och det gäller naturligtvis även lillasyster som helst velat sova i famnen på dagen. Bägge två är dessutom väldigt mammiga så jag har känt ett stort behov av att klona mig själv. Jag gick en sväng runt Hammarn nu ikväll och det var första gången jag lämnade huset på en vecka. Nu håller vi tummarna för att vi vuxna slipper bli smittade (vilket ge och för sig vore ett under) så vi slipper isolera oss längre. Mio vill ju träffa kompisar och leka. Vi är nog båda mer än trötta på att kolla på film och barnprogram.

Har inte knäppt några kort på länge men tar ett från arkivet på Mio i sin älskade pirat-jamas när han har Bonnie i famnen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0